Папський вівтар на Львівському іподромі на час візиту Святішого Отця в Україну
Рік:  2001
                        Категорія: Сакральна архітектура
                        Розташування:  Львів, Україна

 
  
            Авторським колективом Львівської Академії Мистецтв та архітектурної майстерні “Симетрія”, у складі заслуженого діяча мистецтв України Андрія Бокотея, народного художника України Любомира Медвідя та заслуженого архітектора України Миколи Рибенчука, розроблено проект Папського вівтарю на іподромі по вул. Стрийській у Львові на час приїзду Святішого Отця в Україну.
            Перед авторами проекту стояло завдання мінімальними архітектурними засобами, обмеженою кількістю будівельних матеріалів і в найкоротший технічно можливий термін запроектувати будівлю, що узагальнювала би багату архітектурну традицію храмового будівництва у Галичині. З багатьох пропонованих варіантів замовник вибрав конструкцію з трьома арками.
            Триверхі храми здавна будувались в Україні, бо в такий спосіб зодчі хотіли осягнути таємницю Пресвятої Трійці. Така мова архітектури є зрозумілою українському серцю. 
            Як споруда символічна - будівля вивершена трьома просторовими арками, що символізують таємницю Пресвятої Трійці- основу християнської церкви і виростають з масивного подіуму - образ скелі - святого Петра, наслідником якого є Папа Римський. Світле тканинне покриття арок робить їх легкими і подібними до одежі святих. Невидимими нитками-променями, що спадають донизу, арки підтримують покриття над вівтарем. Дві похилі площини цього покриття з`єднані між собою плавно заокругленою центральною частиною, створюють динамічну композицію, що легко виступає вперед і ніби прагне сховати під своїм покровом всіх присутніх. 
        
            Як споруда функціональна - це подіум висотою 5.4 м, загальними розмірами 16.2х32.4, захищений від дощу і вітру та відкритий до зібрання віруючих. На нижньому ярусі платформи - необхідні обслуговуючі приміщення, ліфт та сходи. На верхньому ярусі центральне місце займає вівтар та ризниці Святішого Отця і сослужителів. По боках- місця для 250 єпископів. Перед вівтарем півкругла тераса та широкі парадні сходи для підходу дарителів. Платформа рясно уквітчана квітами, а сходи накриті килимами. Між вівтарем і підхідною терасою - іконостас з двох ікон. В центрі - престіл, розмірами 2м х2м. У глибині вівтаря нагірне місце з троном та місцями сослужителів. Над ними запрестольна ікона - Божа Матір Знамення - круглий образ діаметром п`ять метрів. Все це виважено упорядковано у відповідності до канонів Святої Літургії.
            Як споруда емоційна - будівля витримана у різних відтінках білого кольору для творення атмосфери свята й святості, тільки нагірне місце- в активному кольорі для контрасту зі світлими ризами учасників літургії. Природа - активний компонент архітектурного задуму: сонце - як координатор межі світла - тіні, небо і хмари - як динамічний фон і заповнення арок. 
            Як споруда екологічна - папський вівтар в металевих конструкціях білого кольору, без кам`яних стін і бетонних фундаментів незбагненно легкий і неземний. Він з`явився для проведення двох Архиєрейських Літургій, і був розібраний після від`їзду Святішого отця, не залишивши сліду. Матеріального...  
            
 
s




